Friendly Graphic Design

HERY SHIETRA PUBLISHER Graphic Designer
The proverb says, do not judge a book by the cover. But alas, book cover has always been a leader in promoting a wraparound the print media as well as in electronic packaging such as e-book.
Cover of a book has at least four main functions. First, as a communicative tool. Second, as a means of offering new ideas and reading stories or substance that can be represented by a display cover of a book. Third, as an aesthetic function and aesthetics of a product offered to prospective customers. Fourth, proximity to potential consumers which are able to attract the hearts and interests.
Consumer is the king and queen, and always such a saying. Therefore, sellers of books and a writer, and also the book publishers attention with good quality first impression that can be imaged by an outer packaging of a book.
Basically any goods or services have outer packaging that is informative as well persuasive, so that potential customers psychologically moved to at least want to get acquainted with the products which be offered.
HERY SHIETRA PUBLISHER Graphic Designer
Image has a million meanings, according to communication experts said. The maxim seems appropriate to represent the function of a display on the product packaging. However, the outer packaging must not mislead potential customers. Consumers who find themselves disappointed with the quality of product substance different from the impression that shown by the cover, will have a negative impact in terms of marketing in the future.
The concept of a product cover of goods, services, and books, need to be ripened carefully reviewed and appropriate in addition to the right target. Target market has a variety of backgrounds and diverse societies. Possible ways appropriate to a specific target market, may not be appropriate if the standard used the same approach for other target market audience. Therefore, market research became one of the more dominant factor in determining the concept of the cover packaging display.

Thus we can understand, that basically there are two roles may be performed by a graphic design, namely as a drafter as well as market psychology researcher. In other words, the element of a composition become a most important role in representing the products that we offer.
HERY SHIETRA PUBLISHER Graphic Designer
Pepatah mengatakan, jangan menghakimi buku dengan kovernya. Namun apa daya, kover buku selalu menjadi sampul terdepan dalam mempromosikan sebuah media cetak maupun dalam kemasan elektronik seperti e-book.
Kover sebuah buku memiliki setidaknya empat fungsi utama. Pertama, sebagai sarana komunikatif. Kedua, sebagai sarana menawarkan ide dan gagasan kisah atau substansi bacaan yang dapat direpresentasikan oleh tampilan kover sebuah buku. Ketiga, sebagai fungsi estetis dan estetika sebuah produk yang ditawarkan kepada calon konsumen. Keempat, kedekatan terhadap calon konsumen yang mampu menarik hati dan minat mereka.
Konsumen adalah raja dan ratu, dan selalu demikian pepatah mengatakan. Oleh karenanya, penjual produk buku maupun seorang penulis, tidak terkecuali pihak penerbit buku memperhatikan dengan baik kualitas kesan pertama yang dapat dicitrakan oleh sebuah kemasan luar sebuah buku.
Pada dasarnya setiap produk barang maupun jasa memiliki kemasan luar yang bersifat informatif sekaligus persuatif sehingga calon konsumen tergerak secara psikologi untuk paling tidak mau berkenalan dengan produk yang ditawarkan tersebut.
HERY SHIETRA PUBLISHER Graphic Designer
Gambar memiliki sejuta makna, demikian pakar komunikasi berkata. Tampaknya adagium tersebut tepat mewakili fungsi sebuah tampilan pada kemasan produk. Namun demikian, kemasan luar tidak boleh mengecoh calon konsumen. Konsumen yang mendapati dirinya kecewa akibat kualitas substansi produk yang berbeda dari kesan yang ditampilkan oleh kovernya, akan berdampak buruk dari segi pemasaran di masa yang akan datang.
Konsep kover suatu produk barang, jasa, maupun buku, perlu dimatangkan secara cermat dan tepat guna disamping tepat sasaran.  Target market memiliki berbagai latar belakang serta beragam kalangan. Mungkin cara-cara yang tepat untuk suatu target market yang satu, bisa jadi tidaklah cocok bila standar pendekatan yang sama digunakan untuk target market audiens lainnya. Untuk itu riset pasar menjadi salah satu faktor dominan lainnya dalam menentukan konsep tampilan kover kemasan.
Dengan demikian kita dapat memaklumi, bahwa pada prinsipnya terdapat dua peran yang mungkin diemban oleh seorang desain grafis, yakni sebagai konseptor sekaligus sebagai periset psikologi pasar. Dengan kata lain, unsur komposisi menjadi peranan terpenting dalam mewakili produk yang kita tawarkan.

Comments

Followers